Bakan Şimşek'ten VİMER açıklaması! “Küresel ölçekte örnek bir model”

AA
Oluşturulma tarihi: 26 Kasım 2025 13:28
Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Vergi İletişim Merkezi (VİMER), çağrı merkezleri ve kamu hizmetleri alanındaki hizmetleriyle uluslararası alanda önemli başarılara imza attı.
Bakanlık AA muhabirinin edindiği bilgiye göre VİMER, çağrı merkezleri ve müşteri deneyimi alanında dünyanın en büyük organizasyonlarından Contact Center World'ün düzenlediği Global Best Performers Awards 2025'e katıldı.
VİMER, bu yıl 20.'si düzenlenen Global Best Performers Awards'ta “en iyi kamu hizmeti” kategorisinde dünya ikincisi oldu.
BÖLGESEL BAŞARIDAN DÜNYA FİNALLERİNE
Bu yıl 83'ten fazla ülkeden 2.500'ün üzerinde projenin değerlendirildiği yarışmada VIMER, Avrupa-Ortadoğu-Afrika bölge finallerinde birçok ülkeden katılımcıyı geride bırakarak gümüş madalya kazandı. VIMER, bölge finallerinde elde ettiği başarı sayesinde dünya finallerine katılmaya hak kazandı.
VİMER, Yunanistan'ın Loutraki kentinde düzenlenen dünya finalinde Amerika, Asya-Pasifik ve Avrupa-Orta Doğu-Afrika bölgelerinden finalistlerle yarıştı. VIMER, yarışmanın en zorlu kategorisi olarak kabul edilen “en iyi kamu hizmeti” kategorisinde dünya ikincisi oldu.
Merkez, gelişmiş teknolojik altyapısı ve uzman kadrosu sayesinde vatandaşların vergi konularındaki tüm soru, talep ve bildirimlerine cevap veriyor. VİMER'in faaliyetleri arasında çağrı merkezi telefon desteği, dijital platformlar üzerinden 7/24 erişim, mükellef odaklı yönlendirme çözüm ve hizmetleri, engelli, yaşlı ve hasta vergi mükelleflerine özel hizmet modelleri yer almaktadır.
“En İyi Kamu Hizmeti” kategorisinde dünya ikincisi olan Vergi İletişim Merkezimiz (VİMER 189) çalışanlarını tebrik ediyoruz. https://t.co/5x4qXaiU5M
— Mehmet Şimşek (@memetsimsek) 26 Kasım 2025
“YAPAY ZEKA İLE DESTEKLENEN DANIŞMA SİSTEMLERİ GELİŞTİRİLECEK”
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, VİMER'in dünya ikincisi olmasının, Türkiye'nin kamu hizmetlerinde yenilikçi ve kullanıcı odaklı yaklaşımının uluslararası platformda bir teyidi olduğunu belirterek, şöyle konuştu: “VİMER, çağrı merkezleri ve dijital hizmetlerdeki başarılarıyla sadece ulusal ölçekte değil küresel ölçekte de örnek bir model olarak öne çıkıyor.” dedi.
VİMER'in vatandaşlara sunduğu hizmet çeşitliliğini artırarak dijitalleşme odaklı yeni projeleri hayata geçirmeyi planladığını vurgulayan Şimşek, şöyle konuştu:
“Gelir İdaresi Başkanlığımızın temel hedefleri arasında yapay zeka destekli danışmanlık sistemlerinin geliştirilmesi, dijital platformlarla entegrasyonun derinleştirilmesi ve tüm mükelleflere daha erişilebilir, daha hızlı ve daha güvenilir hizmet sunulması yer almaktadır. VİMER'in aldığı bu ödül, Türk kamu hizmetleri açısından bir gurur kaynağı olmasının yanı sıra vatandaş odaklı, teknolojik ve yenilikçi hizmet anlayışının da somut bir göstergesidir. Bu başarıda emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.”



